Jak utrzymać zdrową dietę w pracy?

Codzienny pośpiech, liczne spotkania, szkolenia, mnóstwo obowiązków i stres, który temu wszystkiemu towarzyszy bardzo często sprawiają, że rezygnujemy ze zdrowych posiłków na rzecz fast foodów lub słodkich przekąsek. A przecież odpowiednio zbilansowana dieta przekłada się nie tylko na nasze zdrowie i wygląd, lecz także na samopoczucie i jakość pracy. Dlatego tak istotne są posiłki, które zabierasz ze sobą do pracy.

Co jeść w pracy biurowej?

Odpowiednia ilość kalorii to podstawa dobrze zbilansowanego jadłospisu. Co ciekawe, zdrowa dieta do pracy nie wymaga dużych wyrzeczeń, czy profesjonalnych umiejętności kulinarnych. Wystarczy jedynie rozsądnie dobierać niezbędne dla organizmu składniki.

co jeść w pracy

Główną zasadą diety biurowej jest przestrzeganie ilości spożywanych posiłków. Każdy, niezależnie od trybu pracy powinien jeść śniadanie, obiad i kolację. W przypadku siedzącej pracy, dobrze jest pierwszy posiłek zjeść w domu. Dzięki temu unikniemy chęci pogryzania przekąsek w drodze do biura. Warto również zabierać ze sobą drugie śniadanie. Niewielka, zdrowa przekąska w postaci jogurtu, owocu, czy ulubionego warzywa szybko zniweluje głód. To samo dotyczy przerwy obiadowej. Zamiast ciężkostrawnych potraw lepiej postawić na lekką zupę, czy sałatkę. Główny posiłek powinien być zjedzony w domu po pracy. Nie możemy zapominac także o odpowiedniej dawce ruchu i nawadnianiu organizmu. Minimalne zapotrzebowanie organizmu na wodę wynosi 2 l dziennie.

Zdrowe posiłki do pracy

Chcąc utrzymać zdrową dietę do pracy powinniśmy zrezygnować z wszelkich słodkich i słonych przekąsek. Ciastka, paluszki, chipsy, czy gazowane napoje warto zastąpić zdrowymi koktajlami z owoców i warzyw. Dobrym pomysłem jest także poznawanie i próbowanie nowych produktów. Orzechy, nasiona, czy suszone owoce idealnie nadają się na przekąski, jeśli odczuwamy głód pomiędzy posiłkami. Lunch powinien zawierać dużą ilość warzyw i białka. Zwykłe kanapki z szynką lub serem, sałatki z tuńczyka lub zupy warzywne są lekkimi opcjami, ale nie zawierają wymaganej do spożycia ilości kalorii.

Sałatki z tuńczyka, łososia, czy kurczaka z fasolą, makaronem lub ziarnistym chlebem powinny dostarczyć odpowiednią ilość energii. Cenną radą dla osób, które lubią jeść w ciągu dnia i przerwy pomiędzy trzema posiłkami są zbyt długi jest zwiększenie ilości posiłków. Zamiast trzech dużych można podzielić dietę dzienną na pięć, a nawet sześć mniejszych dań. Częste przekąski, o ile są zdrowe, poprawiają metabolizm, hamują głód i kontrolują poziom cukru we krwi.

Pożywne śniadanie i odpowiedni lunch bogaty w białko i dobre tłuszcze zapewniają mnóstwo energii. Dodatkowo, możemy wzbogacać dietę suplementami takimi jak olej rybny, chrom, czy różnego rodzaju witaminy. Dużym błędem popełnianym przez większość osób jest bardzo późne jedzenie ciężkich kolacji. Tłuste posiłki spożywane tuż przed snem są prawdziwym wyzwaniem dla organizmu. Proces odkładanie się tłuszczu jest wtedy znacznie większy. Warto o tym pamiętać i odpowiednio dobierać porę oraz rodzaj kolacji.

Katering i diety pudełkowe do pracy

Dość popularną opcją stały się w ostatnim czasie tzw. diety pudełkowe. Są to posiłki przygotowywane przez firmy cateringowe i dostarczane codziennie do naszych domów, bądź miejsc pracy. Jest to doskonała alternatywa dla osób, które nie mają czasu na gotowanie, bądź nie wiedzą jak odpowiednio zrównoważyć dietę do pracy. Decydując się na takie rozwiązanie nie musimy martwić się zakupami, czy wymyślaniem przepisów. Wszystkim zajmą się specjaliści, którzy na podstawie podanych przez nas informacji określą nasze zapotrzebowanie na kalorie i będą przygotowywać dla nas posiłki na cały dzień. 
Zobacz również nasz poprzedni artykuł na temat tego, jak radzić sobie ze stresem w pracy.